Tuesday, August 10, 2010

RaHs!a J!wa

aku
tak mampu
bebahasa berbunga
untuk menyata rahsia
yang terpendam di jiwa..

aku
tak tahu
mengubah haluan rindu
yang jelas terang
di depan mataku..

aku
tak mampu
menghadiahkan intan permata
cuma yang ada
sekeping jiwa
yang mekar
merah mewarna
untuk kau sanggulkan
di ruang kehidupan..

aku juga
tak mampu memberi
emas duniawi
seperti yang dihajati
cukuplah jika
aku berkata
aku cuma
punyai cinta
untuk kau

dalam hati
ingin ku percaya
cinta mekar selamanya
walau tanpa curiga
biarpun tanpa kata nyata
ku anggap ianya sempurna..

sukar ku fahami
apakah tersalah erti
mengapa janjiku mungkiri
untuk sesuatu yg x pasti
kasih yang merantai
kian hancur bersepai
rindu yang berbunga
luruh tanpa sebabnya..

namun begitu
segunung sesal masih tak mampu
menenangkan jiwa yang bercelaru
memanggil namamu
kembali padaku
seperti masa dulu..

sayangku..
kasihku..
jangan berkata
aku terlewat menakluk waktu...

~..from princess with luv..~

No comments: